• Har du hænder og fødder godt begravet i mulden, og ønsker dig et skoleår kombineret med en masse landbrugsundervisning, så er Landbrugslinjen lige valget for dig.

• Samarbejde og holdindsats er en stor del af undervisningen

• Den nyeste teknik, oplevet på Agritechnica i Hannover.

• Teknik og oplevelser i en kombination.

Landbrug

Kom godt i gang med din landbrugsuddannelse

Drømmer du om det frie liv på landet, er landbrugslinjen på TronsøSkolen et godt valg.

Du får en god og grundig start på din uddannelse, og vi giver dig en bred introduktion til landbruget med
fagligheden i top.

Er du vild med traktorer og dyr?

Hvis du er interesseret i landbrug og gerne vil rykke dig fagligt, er landbrugslinjen lige noget for dig.

I undervisningen blandes teori og praksis. Du har praktisk arbejde på værksteder, i mark og i stald. Skolen
råder over et mindre landbrug med planteproduktion, og derudover har vi kontakt med egnens landmænd, der stiller op som praktikværter. Du kommer på
gårdbesøg og følger årets gang i landbruget.

Vi tilbyder dig et afvekslende og fagligt berigende ophold. Du bliver klædt godt på til landbruget og andre
uddannelser med dyr, maskiner, jord og natur.

Fagene på grundforløbet

• Husdyr - pasning af kvæg, svin m.m.
  • Praktik i stald og mark
  • Økonomi - både din personlige og gårdens
  • Planter - dyrkning og anvendelse af afgrøder, samt læren om vilde planter og botanik
  • Praktisk kemi, fysik og jordbundslære
  • Maskinteknik m.m. - vedligehold og reparation af maskiner
  • Traktorkørekort - du kan tage dit traktorkørekort på TronsøSkolen
  • Landbrugshistorie og politik
  • Kendskab til andre lande og kulturer
  • Landbruget som arbejdsplads
  • Ansøgninger, jobsamtaler m.m.

Generelt

Du kan tage landbrugslinjen med 9. eller 10. klasse eller på erhvervslinje. Hvis du vælger erhvervslinjen, har du efterfølgende mulighed for at starte på grundforløb 2 på landbrugsuddannelsen (hvis du opfylder karakterkravene).