eSport Racing

Dyrk simracing på højt niveau i dit efterskoleår

eSport Racing er den næste store disciplin inden for eSport. Det er den eneste disciplin, hvor erfaringerne kan tages direkte videre til virkelighedens udgave.

Fra simulator til banen

eSport Racing er indtil videre den eneste eSport, som er direkte sammenlignelig med virkelighedens sportsgren. Derfor vil du komme gennem mange af de samme emner og opgaver, som eleverne på Gokartlinjen er igennem. Du vil bl.a. blive undervist i kost, mentaltræning, fysisk træning og have værkstedsundervisning.

Specielt for dig på eSport Racing linjen

• Der inviteres løbende eksterne gæsteundervisere fra motorsportsverdenen
  • Du får mulighed for at deltage i udvalgte simracingløb
  • Evt. mulighed for prøvetræning i rigtig gokart på banen.

Træning på F1-niveau

Oliver Schröter er primær underviser på eSport Racing linjen. Dennis Hedegaard er tilknyttet som hjælper i undervisningen og laver observation på eSport Racing linjen.

Du kommer til at arbejde på samme måde som F1- og Le Mans-kørere gør, når de træner i simulatoren. Det er effektiv træning, som hurtigt rykker dig fremad i feltet.

Træn som en racerkører

Vi har bygget et par topprofessionelle simulatorer med det bedste udstyr på markedet. Simulatorerne bruger vi til at træne køreteknik, løbssimulationer og meget mere.

Udstyret er i orden

• Simucube 2
  • Heusinkveld Sim Pedals Sprint + Ascher F28-SC
  • AMD Rysen5 3400 G
  • AMD Radeon 5700xt
  • MSI 32” curved skærm
  • Specialdesignet rig i aluminium

Du skal selv medbringe personlig udrustning.

Undervisere på eSport Racing

Dennis Hedegaard er uddannet automekaniker og har mange års erfaring i gokart. Dennis er ansvarlig for Gokartlinjen og eSport Racing linjen og underviser bl.a. i fysisk træning

Oliver Schröter er primær underviser på eSport Racing linjen.

Du kan vælge eSport Racing linjen med 9. eller 10. klasse.